Lid worden

Leuk dat je er over denkt om lid te worden! Hieronder staat een hoop informatie die handig is om vooraf te weten. Als je na het lezen van de informatie nog steeds langs wil komen vul dan het in onderaan de pagina!

Informatie over het lidmaatschap
Scouting staat voor uitdaging! Al vanaf 7  jaar kun je lid worden. Als je lid wilt worden van Scouting Emmeloord kun je eerst 3 keer komen kijken. Je doet dan mee aan alle activiteiten en je maakt voor het eerst kennis met Scouting en met de groep.  Mocht je het na 3 keer niets vinden, dan ben je nergens toe verplicht. Vind je het wel leuk, dan word je automatisch lid en mag je iedere week komen. Als je een paar maanden lid bent word je geïnstalleerd en mag je je Scoutfit dragen. Op dat moment hoor je er echt bij!

Hoe oud ben jij?
Voor de verschillende leeftijdsgroepen zijn er bij Scouting zogenaamde speltakken.
Welpen: 7-11 jaar
Scouts: 11-15 jaar
Explorers: 15-18 jaar
Stam: vanaf 18 jaar
Stam+: vanaf 25 tot 199 (opkomst 1 x per maand, niet verplicht wel aangeraden

Contributie
Ieder lid van de Scouting Emmeloord betaalt evenveel contributie. Voor het seizoen 2023 is de contributie voor ieder lid € 130,00 per jaar. De contributie wordt in 2 termijnen afgeschreven via een automatische incasso.

Over het algemeen heeft de leiding niets te maken met de contributie. Dit wordt allemaal geregeld door de penningmeester. Bij de penningmeester kun je terecht met al je vragen met betrekking tot de contributie.

Wachtlijst
Soms kun je niet terecht bij een bepaalde speltak, omdat deze al vol is. Je komt dan op een wachtlijst en zodra er plek is, kun je lid worden van de groep. Hieronder staat per speltak (leeftijdsgroep) vermeld hoeveel kinderen er op de wachtlijst staan. Laat je vooral niet afschrikken door de getallen; inschrijven kan altijd. Als je niet meer in aanmerking komt voor je huidige leeftijdsgroep, dan schuif je automatisch op naar een oudere groep. Je komt dus zo snel als mogelijk aan de beurt.

Neem contact op met de ledenadministratie voor informatie over de wachtlijsten voor een speltak.

Scoutfit
De Scoutfit laat zien dat je bij Scouting hoort. De kleur geeft aan bij welke speltak je zit en neemt de ongelijkheid tussen de leden onderling weg. Zo ziet iedereen er hetzelfde uit en is er geen verschil.

Bij iedere activiteit, zoals de wekelijkse opkomst, het kamp en jaarlijkse groepsactiviteiten doe je als lid van Scouting je Scoutfit aan. Als je nog niet bent geïnstalleerd, mag je alleen de blouse/trui dragen, zonder tekens, das en dasring. Als je geïnstalleerd bent, mag je je complete Scoutfit dragen.

Alle onderdelen van de Scoutfit zijn verkrijgbaar bij de Scoutshop via www.scoutshop.nl. Op de website van de ScoutShop vind je ook adressen van de ScoutShop-winkels.

Enthousiast?

Lijkt het je leuk om eens te komen kijken? Vul het onderstaande formulier in zodat wij contact met je op kunnen nemen zodra we een plekje hebben!